مزایا و معایب جراحی زیبایی

| 10 ژانویه 2021

طی دهه‌های گذشته جراحی زیبایی و پلاستیک در بین اکثریت مردم محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. با این حال هنوز بسیاری از مسائل و مشکلات مربوط به جراحی زیبایی حل نشده است. بنابراین قبل از تصمیم‌گیری جهت انجام جراحی‌های زیبایی و پلاستیک، اطمینان حاصل کنید که تمام مزایا و معایب جراحی زیبایی را در این مقاله ارزیابی کرده‌اید تا درک بهتری از این که آیا جراحی پلاستیک واقعاً برای شما مناسب است یا خیر، به دست آورید.

اطلاعات لازم درباره جراحی‌های زیبایی

 

مزایای جراحی پلاستیک

  • شما می‌توانید نقایص خود را از طریق جراحی پلاستیک برطرف کنید.
  • این جراحی می‌تواند شما را جوان‌تر نشان دهد.
  • بعد از انجام صحیح این روش ممکن است اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید.
  • پس از جراحی، کیفیت کلی زندگی شما ممکن است افزایش یابد.
  • انجام جراحی پلاستیک بعد از تصادفات جدی منطقی و ضروری می‌باشد.
  • اثرات مثبت سلامتی در برخی موارد
  • پس از دستیابی به نتایج راضی کننده، این روش ممکن است فرصت‌های شغلی را بهبود بخشد.
  • جراحی پلاستیک ممکن است به شما در یافتن شریک زندگی کمک کند.
  • دستیابی به تجربه‌های گسترده در زمینه جراحی‌های پلاستیک.
  • انجام این روش در صورت نقص مادرزادی می‌تواند منطقی باشد.
  • این شیوه می‌تواند به شما در بهبود بینایی کمک کند.
  • جراحی پلاستیک می‌تواند برای افرادی که از چاقی جدی رنج می‌برند منطقی باشد.

انواع عمل‌های زیبایی صورت

شما می‌توانید نقایص خود را از طریق جراحی پلاستیک برطرف کنید.

یکی از مزایای جراحی پلاستیک این است که می‌توانید نقایص خود را برطرف کنید. در حقیقت، هیچ کس کامل نیست و همه ما از لحاظ ظاهری نقاط ضعفی داریم. با این حال بسیاری از مردم از نظر ظاهری کاملاً ناخشنود هستند و نمی‌خواهند با این نقص‌ها زندگی کنند.

در عوض آن افراد می‌توانند جراحی پلاستیک کنند تا ظاهر و احساس بهتری داشته باشند. بنابراین اگر فکر می‌کنید هرگز قادر به پذیرفتن ایرادات و خودتان نیستید، جراحی زیبایی یکی از راه‌های مقابله با این مسائل است.

جراحی زیبایی می‌تواند شما را جوان‌تر نشان دهد

یکی دیگر از مزایای جراحی پلاستیک این است که می‌تواند شما را جوان‌تر نشان دهد. بسیاری از مردم دنیا در حال حاضر با سن خود مبارزه می‌کنند. به خصوص خانم‌ها پس از رسیدن به سن خاصی احساس نیاز می‌کنند که جوان‌تر به نظر برسند.

جوان‌تر شدن با عمل جراحی زیبایی

در نتیجه اگر در حال حاضر از ظاهر خود راضی نیستید و افراد با سن‌های مختلف با شما ارتباط دارند، جراحی پلاستیک می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

بعد از جراحی زیبایی ممکن است اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید

همچنین بسیاری از افراد با انجام جراحی‌های زیبایی اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند. این موضوع کاملا ناراحت کننده است اما بسیاری از مردم هنوز با اعتماد به نفس خود مشکل دارند زیرا آن‌ها خودشان را با مدل‌ها مقایسه می‌کنند و خود را در آن سطح نمی‌بینند. با این حال تا زمانی که ظاهر معقول و متناسبی دارید، جراحی زیبایی نباید ذهن شما را درگیر کند.

فقط درصورتی که خیلی از ظاهر خود رنج می‎‌برید، به جراحی زیبایی فکر کنید و درباره آن تحقیق کنید. در غیر این صورت، خطر انجام این جراحی‌ها ارزش نتیجه نهایی را نخواهد داشت.

با انجام جراحی زیبایی، کیفیت کلی زندگی شما ممکن است افزایش یابد

بسیاری از افراد که تحت عمل جراحی پلاستیک قرار گرفته‌اند گزارش داده‌اند که کیفیت کلی زندگی آن‌ها بسیار بهبود یافته است. در واقع اگر همه چیز در حین جراحی خوب پیش برود، می‌تواند این‌گونه باشد زیرا از طریق جراحی پلاستیک ظاهر بهتری خواهید داشت.

با انجام جراحی زیبایی به نوبه خود از مزایای زیادی در زندگی برخوردار خواهید شد. در واقع به نظر می‌رسد جراحی زیبایی در بخش‌های مختلف زندگی مهم است، حتی اگر برخی از افراد خلاف این موضوع را ادعا کنند.

جراحی زیبایی می‌تواند بعد از تصادفات جدی منطقی و ضروری باشد

جراحی پلاستیک می‌تواند بعد از تصادفات جدی منطقی و ضروری باشد. تصور کنید که در یک تصادف رانندگی تصادف کرده‌اید و صورت شما کاملاً سوخته است. در چنین حالتی، بیمار کاملاً درگیر شده و خوب به نظر نمی‌رسد همچنین قادر به پنهان کردن این شرایط نیست.

بنابراین در چنین موارد شدیدی، جراحی پلاستیک می‌تواند کاملاً منطقی باشد و کیفیت زندگی مناسبی را به بیمار یا فرد آسیب‌دیده برگرداند.

اثرات مثبت سلامتی پس از انجام جراحی زیبایی

جراحی پلاستیک نه تنها از نظر زیبایی بلکه از نظر پزشکی کاملاً منطقی است. به عنوان مثال اگر نمی‌توانید به درستی نفس بکشید و در بینی خود مشکلی دارید، این موضوع می‌تواند از طریق جراحی پلاستیک برطرف شود.

زمینه‌های کاربردی دیگری وجود دارد که جراحی پلاستیک از طریق روش‌های پزشکی و درمانی (بدون در نظر گرفتن بعد زیبایی) معنا پیدا می‌کند حتی اگر اغلب افراد جراحی پلاستیک را فقط با دلایل زیبایی مطرح می‌کنند.

جراحی زیبایی ممکن است فرصت‌های شغلی را بهبود بخشد

جراحی زیبایی نه تنها در زندگی خصوصی بلکه در دنیای بیزینسی نیز مهم به نظر می‌رسد. در حقیقت افرادی که به نظر خوب می‌آیند شانس بسیار بالاتری برای ارتقا و کسب حقوق خوب دارند.

این امر توسط بسیاری از مطالعات ثابت شده است. همچنین اگر شما به افرادی که در مشاغلی با درآمد خوب کار می‌کنند نگاه کنید، متوجه می‌شوید که بسیاری از آن‌ها ظاهری بالاتر از حد متوسط ​​دارند.

در نتیجه اگر در دنیای کاری نسبتاً بد به نظر می‌رسید و درگیر مبارزه با این موضوع هستید، ممکن است جراحی پلاستیک در این زمینه به شما کمک کند.

مزایای زیبایی

جراحی زیبایی ممکن است به شما در یافتن شریک زندگی کمک کند

اگر با انجام جراحی زیبایی، ظاهرتان بهبود یابد، یافتن شریک زندگی نیز برای شما آسان‌تر خواهد شد. حتی اگر بسیاری از افراد خلاف این موضوع را ادعا ‌كنند، هنگامی كه شریک خود را انتخاب می‌كنیم، ظاهر یکی از مهم‌ترین عوامل است.

بنابراین اگر در حال حاضر از ظاهر خود راضی نیستید و در جستجوی شریک زندگی خود تلاش می‌کنید، جراحی زیبایی یکی از راه‌های حل این مسئله است.

بالا رفتن تجربه در زمینه جراحی‌های پلاستیک

از آن‌جا که جراحی پلاستیک از سال‌های گذشته تا به امروز انجام شده است، پزشکان تجربیات زیادی را در این زمینه جمع آوری کرده‌اند و عوارض طولانی مدت آن در مقایسه با یک دهه قبل بسیار واضح‌تر است.

از این رو پزشکان، بیماران خود را به روشی بسیار موثرتر مشاوره می‌دهند همچنین خطر عوارض جراحی پلاستیک در مقایسه با دهه‌های گذشته کمتر است.

جراحی زیبایی در صورت نقص مادرزادی می‌تواند منطقی باشد

برخی از افراد نیز با نقص مادرزادی متولد شده‌اند؛ آن‌ها نمی‌توانند کاری در این زمینه انجام دهند. در چنین شرایطی استفاده از جراحی پلاستیک، از نظر زیبایی یا صرفاً از نظر پزشکی جهت افزایش کیفیت زندگی بیمار می‌تواند منطقی باشد.

جراحی پلاستیک می‌تواند به شما در بهبود بینایی کمک کند

همچنین جراحی پلاستیک می‌تواند برای افرادی که از ضعف بینایی رنج می‌برند منطقی باشد. این موضوع می‌تواند به دلیل نقص مادرزادی یا تصادف باشد. روش‌های جراحی زیادی وجود دارد که به بهبود بینایی شما کمک کند و از آن‌جا که بینایی خوب برای زندگی راحت و آسوده بسیار مهم است، این موضوع می‌تواند به طرق مختلف به شما کمک کند.

جراحی پلاستیک می‌تواند برای افرادی که از چاقی جدی رنج می‌برند منطقی باشد

همچنین در صورت چاقی شدید، انجام جراحی پلاستیک برای شما بسیار منطقی است. در حقیقت، برخی از افراد به قدری چاق شده‌اند که دیگر به راحتی قادر به کاهش وزن نیستند زیرا دیگر نمی‌توانند بیش از حد ورزش کنند.

در چنین موارد شدیدی، از بین بردن چربی اضافی از طریق جراحی پلاستیک می‌تواند به آن افراد کمک کند تا کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورند.

 

معایب جراحی زیبایی

  • جراحی پلاستیک می‌تواند گران و هزینه‌بر باشد.
  • جراحی زیبایی ممکن است دردناک باشد.
  • نتایج ممکن است موقتی باشند و بعد از مدتی به حالت قبل برگردند.
  • اشتباهات جراحی نسبتاً رایج است.
  • برخی افراد به جراحی پلاستیک اعتیاد پیدا می‌کنند.
  • شما ممکن است از نتیجه جراحی بیش از حد انتظار داشته باشید.
  • مردم ممکن است شما را درباره این موضوع مسخره کنند.
  • بعد از جراحی زیبایی ممکن است حتی بدتر از قبل به نظر برسید.
  • حال خوب و نوع زندگی شما نباید بیش از حد به ظاهر شما بستگی داشته باشد.
  • در جراحی زیبایی خطر ابتلا به عفونت وجود دارد.
  • در این جراحی خطر ایجاد زخم وجود دارد.
  • بهبودی بعد از جراحی زمان بر است.
  • به خاطر داشته باشید که شما با این شیوه نمی‌توانید خودتان را خاص و متفاوت کنید.
  • کیفیت جراحی پلاستیک تا حد زیادی به پزشک بستگی دارد.
  • همیشه این احتمال وجود دارد که گزینه‌های بهتری وجود داشته باشد.

عوارض و معایب جراحی زیبایی

جراحی پلاستیک می‌تواند گران و پرهزینه باشد

جدا از بسیاری از مزایای معقول جراحی پلاستیک و زیبایی، موارد و مشکلات زیادی نیز در رابطه با آن‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، یک مشکل بزرگ در جراحی پلاستیک این است که بسیار گران است.

در حقیقت، بسیاری از مردم ده‌ها هزار دلار برای جراحی خود پرداخت می‌كنند. اگر این توانایی را داشته باشید شاید این موضوع یک مشکل بزرگ نباشد اما افرادی هستند که حتی برای هزینه‌های جراحی‌های زیبایی خود وام یا قرض می‌گیرند.

این افراد مجبورند سال‌ها بدهی خود را پرداخت کنند. از این رو، قبل از تصمیم‌گیری برای انجام جراحی پلاستیک، اطمینان حاصل کنید که از خود در برابر هرگونه مسئله و مشکلات مالی محافظت می‌کنید.

جراحی زیبایی می‌تواند دردناک باشد

از دیگر معایب جراحی پلاستیک این است که می‌تواند بسیار دردناک باشد. غالباً شما برای عمل اصلی خود، بیهوشی خواهید داشت اما برای چندین روز یا حتی هفته‌ها از عواقب و عوارض آن رنج خواهید برد.

در برخی موارد، حتی عوارضی وجود دارد که روند بهبودی را طولانی‌تر می‎کند. در نتیجه قبل از مراجعه به منظور دریافت عمل جراحی پلاستیک اطمینان حاصل کنید که مایلید رنج زیادی را متحمل شوید یا خیر.

نتایج جراحی زیبایی ممکن است موقتی باشند

در حالی که اثرات انواع خاصی از جراحی‌های زیبایی ممکن است دائمی باشند، اثرات برخی دیگر موقتی است. این بدان معنی است که در برخی موارد، فقط یک برنامه یا شیوه درمان کافی نیست.

در عوض ، اگر می خواهید ظاهر خود را حفظ کنید باید به طور منظم تحت معالجه قرار بگیرید. این نه تنها می تواند کاملا آزار دهنده باشد ، بلکه هزینه های زیادی را برای پیگیری نیز در پی خواهد داشت.

اشتباهات در جراحی زیبایی نسبتاً رایج است

هیچکس بی عیب نیست. این امر در مورد پزشکان نیز صادق است. در حقیقت، اشتباهات مربوط به جراحی پلاستیک بسیار رایج است و هیچ تضمینی صد در صدی برای اجرای موفقیت آمیز جراحی شما وجود ندارد.

تحت شرایط خاص، این اشتباهات ممکن است ظاهر شما را کاملا از بین ببرد یا حتی منجر به عوارض جدی‌تر شود و در بدترین حالت ممکن است منجر به مرگ شود.

برخی افراد به جراحی پلاستیک اعتیاد پیدا می‌کنند

همچنین برخی از افراد برای حل مشکلات خود جراحی پلاستیک را قرص جادویی می‌دانند. حتی برخی از افراد به این عمل اعتیاد پیدا می‌كنند. آن‌ها در ذهن خود گنجانده‌اند كه این تنها چیزی است كه برای آن‌ها مفید است.

با این حال، اعتیاد هرگز چیز خوبی نیست و افرادی که به جراحی زیبایی اعتیاد دارند، اغلب ثروت خود را صرف کارهای غیرضروری می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود ظاهر آن‌ها بهتر نشود بلکه بدتر از قبل شوند.

شما از نتیجه جراحی زیبایی ممکن است بیش از حد انتظار داشته باشید

همچنین شما در مورد جراحی پلاستیک نباید انتظار زیادی داشته باشید. با انجام جراحی زیبایی، کارهای زیادی می‌توان انجام داد. با این حال، انتظار معجزه نداشته باشید. اگر در حال حاضر فکر می‌کنید که اصلاً خوب به نظر نمی‌رسید، این احتمال وجود دارد که بعد از جراحی خود نیز شبیه مدل مورد نظر خود نشوید.

جراحی پلاستیک یک قرص جادویی نیست که ظاهر شما را از 1 به 10 تغییر دهد بلکه به منظور حل مسائل جزئی یا متوسط ​​است.

بعد از عمل جراحی این احتمال وجود دارد که مردم شما را مسخره کنند

یکی دیگر از نقاط ضعف جراحی زیبایی این است که مردم در صورت بروز هرگونه مشکلی، شما را مسخره می‌کنند. علاوه بر این، اگر همه چیز طبق برنامه جلو برود، خانواده و دوستان شما بعد از متوجه شدن تفاوت‌ها، از شما می‌پرسند که چرا جراحی پلاستیک انجام داده‌اید؟

برخی از همسن و سالان شما نیز به هیچ وجه تصمیم شما را درک نخواهند کرد. حتی این احتمال وجود دارد برخی از دوستان خود را از دست داده و با برخی دیگر اختلافات جدی داشته باشید.

بعد از جراحی زیبایی ممکن است زشت‌تر به نظر برسید

همچنین موارد بسیاری وجود دارد که افراد تمایل دارند بهتر و زیباتر به نظر برسند و برای انجام جراحی زیبایی تصمیم می‌گیرند اما نتیجه وحشتناک است. به دلیل اشتباهات یا عوارض ناشی از جراحی زیبایی، خروجی برخی از جراحی‌های پلاستیک بسیار وحشتناک است  و اگر شما هم از دسته افراد بدشانس هستید، احتمال این وجود دارد که تا آخر عمر از عواقب آن رنج ببرید.

گاهی عمل زیبایی نتیجه عکس می‌دهد.

خوب زیستن و سلامتی شما نباید بیش از حد به ظاهر شما بستگی داشته باشد

همه ما می‌دانیم که خوب به نظر رسیدن و زیبایی تا حدی مهم است. با این حال، من فکر نمی‌کنم منطقی باشد که اعتماد به نفس و رفاه خود را بر اساس ظاهر خود بسنجیم. روش‌های بسیار مناسب‌تری به منظور تغییر خودتان وجود دارد (به جای تغییر در ظاهر). به عنوان مثال شما می‌توانید مهارت‌های بسیاری را که در بازار کار مورد نیاز است بیاموزید و یک موقعیت پیشرو در یک شرکت را به دست آورید.

همچنین می‌توانید با سفر کردن، تجربه خود را افزایش دهید و به همین دلیل اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید. روش‌های بی شماری دیگر وجود دارد که می‌توانند کیفیت زندگی شما را به طور کلی افزایش دهند و جراحی پلاستیک می‌بایست یکی از آخرین اقدامات برای انجام این کار باشد.

تزریق ژل لب

خطر ابتلا به عفونت بعد از انجام جراحی زیبایی

همچنین خطرات قابل توجهی در ابتلا به عفونت‌های مربوط به جراحی‌های پلاستیک و زیبایی وجود دارد. به خصوص اگر شرایط بهداشتی نسبتاً نامناسب باشد، باکتری‌ها می‌توانند وارد زخم شوند و این موضوع می‌تواند عواقب جدی در طولانی مدت ایجاد نماید.

در حقیقت، حتی برخی از افراد به دلیل عفونت‌های مربوط به جراحی‌های زیبایی می‌میرند. از این رو اطمینان حاصل کنید که مطب پزشک مورد نظر را با استانداردهای بهداشتی بسیار مناسب انتخاب کرده‌اید تا خطر ابتلا به این عفونت‌ها را به حداقل برسانید.

ابتلا به عفونت های پس از جراحی

خطر ایجاد زخم بعد از انجام جراحی زیبایی

در برخی از جراحی‌های زیبایی احتمال ایجاد زخم وجود دارد. از این رو در حالی که شما با هدف بهتر و زیباتر شدن خودتان، عمل جراحی پلاستیک را انجام می‌دهید، ممکن است عکس این قضیه مشاهده گردد و نتیجه نهایی کاملا ناامید کننده باشد.

در نتیجه اطمینان حاصل کنید که قبل از جراحی پلاستیک همه جوانب را سنجیده‌اید تا از بروز هرگونه مسئله ناخواسته و غیرمنتظره در این زمینه جلوگیری کنید.

این را بدانید که بهبودی بعد از جراحی زمان بر است

اغلب بهبودی کامل از جراحی‌های پلاستیک و زیبایی بسیار طولانی خواهد بود. این مسئله می‌تواند به این معنا باشد که شما مجبورید روزها یا حتی هفته‌ها را روی کاناپه خود بگذرانید زیرا در این مدت اجازه هیچ گونه تمرین بدنی را ندارید. همچنین این مسئله به این معنا است که می‌بایست برای مدتی کار خود را تعطیل کنید.

همه این‌ها نه تنها می‌تواند آزار دهنده باشد بلکه می‌تواند منجر به عواقب جدی در کار شود به خصوص اگر رئیس شما نسبت به این مسائل درکی نداشته باشد. اگر به دلیل عواقب جراحی پلاستیک نتوانید برای مدت طولانی کار کنید، این احتمال وجود دارد که شغل خود را از دست دهید و بدون پشتوانه مالی شوید.

این را بدانید که بعد از هر عمل زیبایی‌، باز هم نمی‌توانید عالی و شبیه به مدل خاصی شوید

بسیاری از افراد سعی می‌کنند در تمام طول روز عالی و زیبا باشند. با این حال، این حد از کمال و زیبایی برای هیچ یک از ما امکان پذیر نیست. این فقط یک ذهنیت و رویای خیالی است و هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد. در نتیجه مهم نیست که چند عمل جراحی پلاستیک انجام می‌دهید، مهم این است که واقع‌بین باشید.

در پایان، شما همچنان مانند دیگران نقص‌هایی دارید و باید واقعاً از خود بپرسید که آیا صرف این مقدار پول واقعا ضروری است؟ زیرا به هر حال هرگز به هدف خود برای رسیدن به کمال و زیبایی مد نظر نخواهید رسید.

جراحی‌های زیبایی

کیفیت جراحی پلاستیک تا حد زیادی به پزشک شما بستگی دارد

اگر واقعاً می‌خواهید برای انجام جراحی پلاستیک به مطب یا بیمارستان بروید، می‌بایست پزشک خود را عاقلانه انتخاب کنید. در واقع برخی از پزشکان می‌دانند که دقیقاً چه کاری انجام می‌دهند اما برخی دیگر بدون توجه به مسائل اساسی، جراحی را جلو می‌برند و بیشتر از این که به کمک بیمار بیایند، آسیب می‌رسانند.

بنابراین مطمئن شوید و از دوستان خود بپرسید که کجا و نزد کدام پزشک بهترین نتیجه را گرفته‌اند تا خطرات مرتبط با جراحی زیبایی را به حداقل برسانید.

این احتمال وجود دارد که گزینه‌های بهتری وجود داشته باشد

به غیر از جراحی پلاستیک و زیبایی، روش‌های بسیاری دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با توجه و اجرای آن‌ها ظاهر بهتری داشته باشید. در حالی که شما می‌توانید از آرایش کردن برای برطرف کردن مسائل جزئی استفاده کنید، می‌توانید تغذیه سالم‌تری داشته باشید، بیشتر ورزش کنید و همچنین اطمینان حاصل کنید که خواب کافی دارید. این اقدامات کاملاً طبیعی بوده و همچنین بسیار کم خطرتر از مراجعه به جراح پلاستیک است.

 

آیا باید جراحی پلاستیک انجام دهید؟

همان‌طور که از مباحث قبلی متوجه شده‌ایم، مزایا و معایب جراحی پلاستیک بسیار است. به نظر من، جراحی زیبایی باید یکی از آخرین اقدامات باشد در صورتی که هیچ چیز دیگری به حل مسئله یا مشکلات شما کمک نکند.

به منظور انجام جراحی‌های زیبایی یا پلاستیک “Plastic surgeon” به متخصصین مرتبط این حوزه مراجعه نمایید. این افراد تخصص لازم را در موضوع ذکر شده دارند و بیماری را درمان می‌کنند.

 

منبع: daisylinden.com





نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

contact us